Korona Salgınında Uzaktan Çalışma

Korona virüsünün ortaya çıkmasıyla birlikte birçok ülkede hayat durma noktasına geldi. Durumun ciddiyetinin ve alınan önlemlerin aynı oranda arttığı bu dönemde uzaktan çalışmanın, uzaktan eğitimin ve dijitalleşmenin merkezimize oturmaya başladığını görüyoruz. Dijital dünyanın hayatımızda daha çok yer edineceği, kalıcı dönüşümlerle karşı karşıya kalacağımız bir geleceğe artık hazır olmamız gerekiyor.

Birkaç yıl öncesine kadar işveren ve çalışan tarafından uzak bir ihtimal görülen uzaktan çalışmak, günümüz koşullarında tercihin ötesinde bir zorunluluk olarak karşımıza çıkıyor. Uzaktan çalışma düzeni, ofiste çalışmaya alışmış birçok insanda bir süre sonra, motivasyon başta olmak üzere bazı problemlere neden oluyor.

Özellikle içinde bulunduğumuz bu sürecin geçici olduğunu bilerek, sosyal medyada yayınlanan olumsuz haberlerden ve panikten kaçınarak, planlı ve disiplinli bir programla beraber işimize dört elle sarılmamız gerekiyor. Uzaktan çalışma sisteminde motivasyonu kaybetmeden çalışmanın belli başlı ipuçları bulunuyor.


*Öncelikle hayatımızda olabilecek iniş-çıkışlar karşısında güçlü ve hazırlıklı olabilmek için ruhsal ve bedensel bağışıklığınıza, doğru beslenmeye ve uyku düzenine dikkat etmelisiniz.

*Evden çalışmak için kendinize bir çalışma alanı belirlemelisiniz. Evinizde boş bir odayı ya da oturma odanızda bir köşeyi, çalışmaktan keyif alacağınız bir yer haline getirebilirsiniz.

*Sizi gereğinden fazla rahat hissettirecek kıyafetler verimliliğinizi düşürebileceği için kıyafet tercihlerinizi gözden geçirmelisiniz.

*Çalışma saatine özen göstermelisiniz. İşe gittiğiniz saatte evde işe başlayarak ve aynı saatlerde mola vererek daha programlı ve disiplinli çalışmış olacaksınız.

*Net hedefler belirleyin ve performans konusunda her gün sonunda açık, yapıcı ve anında geri bildirimde bulunun. 

*İş sürekliliği ve verimli çalışmak için yöneticileriniz ve ekip arkadaşlarınızla iletişim halinde kalmalısınız. Bu şekilde hem motivasyonunuzu artırmış olacak, hem de farklı fikirlerle işlerinizi daha kolay halletmiş olacaksınız.

*Verimli çalışamadığınızı hissettiğinizde, mini bir ara (maksimum 15-20 dk) verin, kısa bir ev içi egzersizi ve camdan/balkondan temiz hava almak, sonrasında yeniden işinize başlamak iyi gelecektir. En önemlisi, alıştığımız bir düzenin dışına çıktığımız bu süreçte; bardağın dolu tarafını görmek, pozitif düşünmek daha güçlü olmamıza ve bu krizi daha kolay aşmamıza yardımcı olacaktır.

Unutmayın içinde bulunduğumuz bu süreç, hem iş yeri hem de sizin geleceğiniz açısından çok önemli. Bu yüzden kendiniz ve iş yeriniz için her zamankinden çok daha fazlasını yapmalısınız. Morallerin her geçen gün daha da bozulduğu şu günlerde, öncelikle şükretmeli, yakınlarınıza hoşgörülü davranmalı ve en önemlisi akılcı bir pozitiflik içinde hareket etmelisiniz.

 

16.04.2020
AYŞE PEHLİVAN